Stichting de Woerkumse week is een stichting die bestaat uit 5 enthousiaste bestuursleden en vele vrijwilligers. Wij zijn een stichting die mensen van verschillende leeftijden in Woudrichem en omliggende dorpen samen willen brengen. Dit willen wij doen door middel van verschillende activiteiten. Ons motto is daarom ook “Gezellig samen zijn, is gezellig samen doen.”.

Over ons ontstaan:

In april 2019 is het bestuur van de stichting ontstaan. Het bestuur bestaat uit: Chiënne van Heukelum, Clemens lancee, Joy Bouman, Julia Verhouden en Romano van Heukelum. Wij zijn bij elkaar gekomen, omdat wij van mening zijn dat er in Woudrichem al jaren gevraagd wordt om een feestweek voor jong en oud.

Nog voordat het bestuur bij elkaar was gekomen, was Romano al bezig met het bedenken van activiteiten en het achterhalen van de haalbaarheid van een feestweek. Zo’n feestweek zet je niet zo maar even in elkaar. Na de eerste vergadering zijn we daarom ook snel aan de slag gegaan om in juni 2020 van start te kunnen gaan. De activiteiten werden uitgewerkt, het draaiboek werd gemaakt en veiligheidsplannen opgesteld. Op 18 juni 2019 hebben wij onze handtekeningen mogen zetten bij de notaris en waren wij een officiële stichting!